Live and let die*

parait_01

*Απαραίτητη διευκρίνιση: Ο τίτλος του παρόντος κειμένου είναι απλή… συνωνυμία με την ομώνυμη τζεϊμσμποντική ταινία, να εξηγούμεθα για να μην παρεξηγούμεθα! Οι χαρακτήρες και οι διάλογοι, φανταστικοί.

— «Έλα, αγάπη μου, ήσουν στη συγκέντρωση, χθες; Δεν σε πήρε το μάτι μου…»
— «Δεν με πήρε, διότι δεν κατέβηκα. Βαριόμουν, να σου πω, είχαμε και το κοκτέιλ πάρτι στης Μουτσοπούλου, ε, καταλαβαίνεις… Νύχια, μαλλιά, σπα, μακιγιάζ, πού να βρω χρόνο, χρυσό μου;
»Για λέγε, πώς ήταν;»
— «Έχασες, αγάπη μου, έχασες! Αν και μεταξύ μας, δεν είναι της κλάσεώς μας αυτές οι καταστάσεις. Οι διαδηλώσεις αποτελούν ναρχοκομμουνιστικά κατάλοιπα, κακόγουστα και très passé, αν θέλεις τη γνώμη μου. Ο δεξιός, δεν είναι γαλουχημένος να βγαίνει στο δρόμο.»

…Κι (ότ)αν βγει, αφήνει να φανούν για πολλοστή φορά, η απύθμενη βλακεία του κι ο κοινωνικός αναλφαβητισμός του· η αναλγησία του κι ο ωχαδερφισμός του.

parait_02
► Διάβασε και το άρθρο: Μικρό το πλήθος, μέγα το πάθος (Εφημερίδα των Συντακτών)

«Φωτεινό» παράδειγμα η κυρία που, ανερυθρίαστα δηλώνει πως δεν ανέχεται να πληρώνει φόρους για να ασκεί το κυβερνών κόμμα κοινωνική πολιτική (προφανώς, δεν έχει καμίαν απολύτως αντίρρηση να «αξιοποιούνται» οι φόροι της, στις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση).

Η κάθε «κυρία Σοφία», πιπιλίζει την καραμέλα του νεοφιλελευθερισμού περί μη φορολόγησης, άρα παντελούς απουσίας ελεγκτικών μηχανισμών, άρα ασυδοσίας των ιδιωτών σε βάρος (μέχρι τελικής τους εξόντωσης) των χαμηλών −ασθενών− κοινωνικών στρωμάτων.

Η κάθε «κυρία Σοφία» ζει στον μικρόκοσμό της όπου όλα είναι με κάποιο τρόπο τακτοποιημένα: έχει τη δουλειά της, προφανώς κάποια καλή δουλειά, η οποία της αποφέρει αρκετά έσοδα, τόσα ώστε τα δικά της παιδιά (τρία, τον αριθμό!) να πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο και να απολαμβάνουν τη φροντίδα και τις υπηρεσίες ιδιωτών γιατρών, όταν τους πονέσει το λαιμάκι, παρουσιάσουν βηχαλάκι ή χρειαστεί να βγάλουν τις αμυγδαλές τους.
Δουλεύει, λέει, για τα δικά της παιδιά, για το μέλλον τους (γιατί, τα δικά της παιδιά πρέπει να έχουν μέλλον, τα άλλα, τα παιδιά των ανέργων, ας πέσουν στον Καιάδα).
Δουλεύει για το σούσι των παιδιών της, είναι δυνατόν να πληρώνει φόρους για να μην λιποθυμούν από την πείνα τα άπορα παιδιά του δημοσίου της φτωχογειτονιάς;

Στειμμένη λεμονόκουπα του συστήματος, βαυκαλίζεται ότι αποτελεί συστατικό της ελίτ που ευαγγελίζεται μια κοινωνία, όχι δικαίου, αλλά όμορφη και ιδανική σαν διαφήμιση του «Βιτάμ», όπου η χαρούμενη οικογένεια απολαμβάνει το πλουσιοπάροχο πρωινό της δίχως έννοιες, στο χλοοτάπητα πλησίον της πισίνας. Σ΄αυτό το σκηνικό, οι φτωχοί δεν έχουν καμία θέση.

Η κάθε «κυρία Σοφία» είναι το ευτυχισμένο πρόβατο σε μια κοινωνία όπου οι λύκοι, ενδεδυμένοι τον μανδύα το [καλού;] εργοδότη, καιροφυλακτούν να το κατασπαράξουν, όταν η αποδοτικότητά του θα μειωθεί, όταν η ηλικία του θα το θέσει στο περιθώριο, όταν η αξιολόγησή του θα το φέρει δευτερότριτο στη σύγκριση με το νέο αίμα.
Παραγκωνισμένη, ίσως τότε αποζητήσει την αρωγή του κράτους Πρόνοιας, πολέμιος του οποίου στέκεται σήμερα η ίδια· βλέπεις, όταν όλα θα έχουν περάσει στην πλήρη κυριότητα του ιδιώτη (όχι του μικρομεσαίου, αλλά του απρόσωπου, οργανωμένου τραστ), ακόμη και η «κυρία Σοφία» θα βρεθεί στον κάδο των απορριμάτων, εκεί όπου εξαρχής ήταν προορισμένη, ως αναλώσιμη.
«Liberty for wolves is death to the lambs»*, κυρία Σοφία μου…

Όσο υπάρχουν άνθρωποι σαν την κυρία Σοφία, θα αναπαράγονται ασύστολα οι δογματισμοί του νεοφιλελευθερισμού:
− Όποιος έχει χρήματα, τ’ απέκτησε επειδή ήταν άξιος και ικανός.
− Οι φτωχοί κι οι άνεργοι (ή οι άνεργοι, φτωχοί συνεπώς, πλέον) φταίνε οι ίδιοι για την κατάντια τους. Είναι τεμπέληδες κι ανεπρόκοποι. (Άρα, ως τέτοιοι, δεν έχουν δικαίωμα στέγης, αξιοπρεπούς διαβίωσης, ποιοτικής εκπαίδευσης για τους ίδιους ή τα παιδιά τους).
− Αν δεν έχεις αρκετά χρήματα, είναι επειδή είσαι σπάταλος και δεν κάνεις καλή διαχείριση.
− Είσαι φτωχός, άρα είσαι αποτυχημένος. Δεν σου φταίει, όμως, κανείς, καθώς όλα είναι θέμα επιλογών…

• • •

Στη συγκέντρωση των #Παραιτηθείτε, το «παρών» έδωσε η… dream team του πολιτικού και «πνευματικού» κόσμου της χώρας…
Άδωνις Γεωργιάδης, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, Θάνος Πλεύρης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, Γρηγόρης Ψαριανός, Γιώργος Αμυράς, Θάνος Τζήμερος, Θανάσης Χειμωνάς, Πέτρος Τατσόπουλος.**
Παρών με τα σκίτσα του (ίσως και ως φυσική παρουσία) ο οψιφανής μαϊντανός, Αρκάς.

UPDATE! 24/06/2017

Δημόσια υπάλληλος, η «κυρία Σοφία» των #Παραιτηθείτε!
• Διορίστηκε στα ΕΛΤΑ «ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας» (Κατά τα άλλα είναι κατά του Κοινωνικού Κράτους) − Η απάντησή της


* Isaiah Berlin
** Πληροφορίες από εδώ κι εδώ

21 thoughts on “Live and let die*

    1. Και λίγα λες, Mia μου!
      Σύμφωνα δε με τα νεώτερα στοιχεία, η κυρία είναι υπάλληλος Δημοσίου! 😏 (Άρα, πληρώνεται από τους φόρους των άλλων!)
      Βρες άκρη, δηλαδή…

      Ευχαριστώ που πέρασες!
      Την καλημέρα μου και καλό Σαββατοκύριακο! 🙂

      Μου αρέσει!

    1. Βάσει των νεώτερων στοιχείων… μάλλον τού ζητά, κιόλας!
      (Βλέπεις, ελέω «κοινωνικού κράτους» διορίστηκε στα ΕΛΤΑ, ως μέλος πολύτεκνης οικογένειας!)

      Σ΄ευχαριστώ που πέρασες, Γιούλη μου!
      Να περάσεις όμορφα το Σαββατοκύριακό σου! 🌸

      Μου αρέσει!

  1. Η πρώτη μου επίσκεψη στο blog σου, με βρίσκει γοητευμένη, πρώτα για τα λεγόμενα σου και δεύτερο για τον τρόπο που τα εκφράζεις… μη ξεχνάμε όμως πως για τα χάλια της κοινωνίας μας, όλοι μας φέρουμε τεράστια ευθύνη, γιατί εσύ και εγώ, είμαστε αυτή η κοινωνία! 😉
    Πάω τώρα να σε περιδιαβάσω και σίγουρα να σχολιάσω, γιατί για μένα, blogging= σχόλια!!!
    Δεν ξεχνώ, να ευχαριστήσω το Μαρινάκι, που χάρη σ’ αυτή, «έπεσα» πάνω σου! 😛

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Καλωσήρθες, Στεφανία! 🌷
      Σ΄ευχαριστώ πολύ, καταρχάς, για τα καλά σου λόγια!
      Φυσικά φέρουμε όλοι ευθύνες, οπωσδήποτε όχι ίδιας βαρύτητας. Επιπλέον, ο συνειδητοποιημένος πολίτης αναγνωρίζει τα σφάλματά του και φροντίζει με όποιο τρόπο και μέσο διαθέτει, να βελτιωθεί και να λειτουργήσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά προς όφελος της κοινωνίας. Η εν λόγω «κυρία» (όπως και πολλοί, πάμπολλοι, δυστυχώς) μάλλον χρειάζεται ν’ ανατρέξει λίγο στον μπαρμπα-Γιάννη (Μακρυγιάννη)…
      «Είμαστε εις το «εμείς» κι όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλομεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί.

      Α, το Μαρινάκι μας είναι θησαυρός! ☺

      Σε καλημερίζω και σου εύχομαι να περάσεις όμορφο Σαββατοκύριακο!

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Εγώ αυτά τα παιδάκια λυπάμαι, που τα μεγαλώνει μια μαμά σαν την κυρία Σοφία.
    Αν και μπορεί κάποια στιγμή να κάνουν κι αυτά την επανάστασή τους, αλλά μάλλον χλωμό το βλέπω…
    Εμένα μου άρεσε πολύ ο Αρκάς. Και ο κόκκοράς του και ο ισοβίτης και οι χαμηλές πτήσεις κι ο καστράτο με τη λουκρητία. Έχω γελάσει απίστευτα με όλα αυτά. Αυτά τα παλιά.
    Τώρα είναι σαν να τον έχουν απαγάγει κάποιοι και έχουν βάλει στη θέση του κάποιον άλλον.
    Παρόλα αυτά, δεν μπορώ να απορρίψω τα παλιά του κόμικς, λόγω της όποιας μεταστροφής του.
    Θα συνεχίσω να τα ξεφυλλίζω και θα λέω ότι κάποτε υπήρχε ένας Αρκάς και μετά τον πήραν οι εξωγήινοι!

    Αρέσει σε 2 άτομα

  3. Αρτίστα μου,
    Υπάρχουν (σοβαρές) ενδείξεις ότι τα παιδάκια είναι κόπιες της μανούλας!

    Τον Αρκά τον «γνώρισα» γύρω στα 17-18, επί εποχής «Βαβέλ» ακόμη, με τον (ήδη δημοφιλή) Κόκκορα. Αν και είχα πολλά από τα μικρά βιβλιαράκια, αγόρασα και τους τόμους. Κι ακόμη ανατρέχω σε αυτούς.
    Αλλά έχω την ίδια αίσθηση μ’ εσένα: ότι κάποια στιγμή τον… απήγαγαν οι εξωγήινοι! Οποιαδήποτε άλλη ερμηνεία για τη μεταστροφή του, μου μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας!

    Σε καλημερίζω και σε ασπάζομαι! 💐

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Όσο σου σχολίαζα εσύ προφανώς απαντούσες στην Αρτίστα μας!
      Και βλέπω με χαρά ότι δεν ήμουν εγώ τρελή που ενώ είχα τα μικρά (υπέροχα τότε) τεύχη απόκτησα και τους τόμους! ☺
      Ξεκίνησα στα 19, φυσικά κι εγώ με τον κόκορα! Μέχρι και Μετά την καταστροφή, τον Καλό λύκο…. και το θεατρικό του απέκτησα…μιλάμε για τόση φανατίλα!
      Τώρα απλά νιώθω… αδειασμένη!
      Την καλημέρα μου Νατασάκι!
      Καλό ΣΚ!

      Αρέσει σε 1 άτομο

      1. Νομίζω ότι από εκείνη την εποχή (για ‘μένα 1983-84, για εσένα λίγο αργότερα, προφανώς, μια που είσαι μικρότερη) λίγο-πολύ όλοι είχαμε «τρελαθεί» με τον Αρκά.
        Περιμέναμε εναγωνίως κάθε νέα δουλειά του και την αγκαλιάζαμε (όπως, άλλωστε, της άξιζε).
        Το ίδιο «άδειασμα» νιώθω…

        Καλημέρα, Αριστέα μου!
        Όμορφο και δημιουργικό Σαββατοκύριακο σού εύχομαι! ❤

        Μου αρέσει!

        1. :)) Σιγά τη διαφορά στα χρόνια καλέ! Ίδια γενιά είμαστε! ☺

          Είδα στο μέιλ το λάθος μου εκ παραδρομής (απόκτησα) κι αν δεν διορθώσω τα λάθη μου, δεν μου έρχεται καλά! Ως συνήθως τα βλέπω κατόπιν εορτής! ☺

          Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Τι να σχολιάσω ως άνεργη και φτωχή εγώ ;
    Κρίμα για τον Αρκά….. Φανατική από το ’89 μάζευα όλα τα παλιά τεύχη, μετρώντας ψυχαναγκαστικά να μην μου λείπει κάποιο….κι αργότερα τους τόμους (με φοβερούς προλόγους, κυρίως για αυτό τους αποκτούσα). Ποιος το περίμενε ότι θα πρωταγωνιστεί σε αηδίες… το λιγότερο. Δεν έχω άλλη καλύτερη λέξη! Ο σχολιασμός της Αρτίστας για τον Αρκά. όλα τα λεφτά!
    Για φτωχή κι άνεργη είπα πολλά!☺

    Αρέσει σε 1 άτομο

  5. Δεν νομιμοποιείσαι να ομιλείς, πτωχή και άνεργη! 😛
    Η «κυρία» Σοφία, βέβαια, δείχνει να έχει τρικυμία εν κρανίω, αφού ένα από τα προβλήματά της είναι: «γιατί εγώ και τα παιδιά μου θα στερηθούμε για πολλοστή φορά τις διακοπές (…) ενώ κάποιες άλλες κυρίες ντυμένες και βαμμένες στην τρίχα και που δεν έχουν δουλέψει ποτέ τους και δεν έχουν πληρώσει ποτέ φόρους, εισπράττουν επιδόματα (…)».

    Άντε, τώρα, να της εξηγήσεις ότι τέτοια επιδόματα είναι αποτέλεσμα «ρεμούλας» και «βύσματος» κι ότι, με τον ένα τρόπο ή τον άλλο, τα άτομα αυτά θα παρασιτούν όσο υπάρχουν οι μηχανισμοί εκείνοι που το επιτρέπουν και/ή το συγκαλύπτουν, με βασικό «ατού» την εξώνηση ψηφοφόρων και την υποστήριξη της κάθε «κυρίας» Σοφίας!

    Για τον Αρκά… σου σχολίασα πιο πάνω!

    Φιλάκι ❣

    Μου αρέσει!

  6. Όσο υπάρχουν «κυρίες» Σοφίες δεν υπάρχει ελπίδα!
    Γιατί η «κυρία» Σοφία είναι το δείγμα του χειρότερου πολίτη που θα μπορούσε να έχει μια χώρα!

    Ο Αρκάς έχασε το χιούμορ του όταν βρήκε την πολιτική του ταυτότητα…τα περισσότερα σκίτσα του πια στερούνται ευφυΐας!

    Αν δούμε και ποιοι το οργανώνουν όλο αυτό το πανηγύρι, καταλαβαίνουμε αμέσως περί τίνος πρόκειται!

    Σαν τηλεγράφημα τα έγραψα, αλλά βγαίνει το νόημα! 🙂
    Φιλιά πολλά!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    1. Μια χαρά, μεστό νοήματος το… τηλεγράφημα! 😎

      Είναι πολλοί αυτοί οι πολίτες και ζουν ανάμεσά μας!

      Ναι, ως επί το πλείστον, τα σκίτσα του πια, στερούνται ευφυΐας και γέμουν εμπάθειας.

      Πανηγύρι… promotion κολλαγόνου!

      Φιλάκια πολλά, Μαρία μου!
      Όμορφα να περάσεις την Κυριακή σου! ❤

      Μου αρέσει!

  7. Αγαπημένη μου, αυτό το κράτος δεν είναι ούτε πρόνοιας, ούτε δικαίου. Αν όντως ήταν, τα χρήματα του φορολογούμενου θα πήγαιναν σε κοινωνική πολιτική, το θέμα είναι ότι πάνε στις τσέπες των πολιτικών.
    Το κράτος αυτό δεν είναι δίκαιο, γιατί οι περισσότεροι άνεργοι της χώρας έχουν περισσότερα πτυχία και περγαμηνές από τους πολιτικούς της (της χώρας) και όμως οι δεύτεροι παίρνουν τις αποφάσεις.
    Και δεν είναι δίκαιο, γιατί του το επιτρέπουν οι πολίτες του να μην είναι, με την ανοχή τους. Προσωπικά, η ελληνική κοινωνία με απογοητεύει κάθε μέρα και λίγο πιο πολύ.
    Όσο για την εν λόγω κυρία, στα πλαίσια της δημοκρατίας, σέβομαι την άποψη της, αλλά επιβεβαιώνει μια φράση που συχνά λέει ο μπαμπάς μου: αυτά τα άτομα δυστυχώς ψηφίζουν!
    Σε γλυκοφιλώ! 💋

    Αρέσει σε 2 άτομα

    1. Καλημέρα, διπλανούλα μου! 🌞
      Πολλά ακόμη δεν είναι, δυστυχώς.
      H εν λόγω «κυρία», πάλι, δημόσια υπάλληλος (άρα, απολαμβάνει τα όποια προνόμια του κοινωνικού κράτους, ασχέτως αν δεν συμβαίνει το ίδιο με τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού) ταυτογνωμονεί, π.χ. με τη κ. Ξαφά («να κοπούν οι συντάξεις»), με την κ. Λυμπεράκη (τάχθηκε υπέρ των πλειστηριασμών) και συμπορεύεται με τους φιλελεύθερους που είναι κατά των δημοσίων υπαλλήλων! Αν αυτό δεν είναι παράνοια, τότε… τι;
      Α, πόσο συμφωνώ με τον μπαμπά σου! Και δική μου, πικρή διαπίστωση…

      Φιλί μεγάλο!
      Καλή και όμορφη εβδομάδα να έχεις, Μαρίνα μου! 💕

      Αρέσει σε 1 άτομο

Πες κι εσύ τα δικά σου...

